Ahoj, klasická věc na Stilech a nejspíš i Bravách - rozpadly se prachovky na lanovodech, páka ruční brzdy na levém třmenu začala tuhnout a mírně to přibržďovalo.
Začalo to dělat po výměně kotoučů a destiček (origo fiat v autorizáku - do ČB už v životě nejedu, málem jsem se kvůli nim zabil, nedotáhli třmen), asi tak 2 měsíce.
Současný stav - nové lanovody na obou stranách, na levé straně i kompletně nový třmen.
Problém je ten, že levé kolo slyšitelně (když jedu někde podél zdi pomaleji) - tedy desky a kotouč třou o sebe po celém obvodu kotouče. Na pravé straně jsou asi jen dvě místa, když je odbržděno. Viditelně levá strana "přibržďuje", pravá jde lehčeji. Dneska jsem to celé po druhé rozhodil (levou stranu), namazal vodící čepy v držáku třmenu, očistil dosedací plochy desek, desky, všechno chodí volně. Sesadil zpátky tak, aby pístek dosedl tou drážkou na výstupek na desce. Podle manuálu nastartoval, cca 20x našlapal, aby se pístek vysunul a vymezila se vůle mezi deskama a kotoučem. Pak seřídil ruční brzdu.... No a levé kolo má po cca 10 km o cca 20°C víc než to pravé. Při zatažení ruční brzdy na max. (prostě co to dovolí) je vidět, že ta hrazda, ve které jsou lanovody uchycené nejde vodorovně, ale na levé straně to táhne víc než na pravé.
Nemáte někdo nějaký tip, jak to zprovoznit? Do autorizáku sem už nejedu, poslední zážitek mi stačil... Ještě mě napadlo povolit ruční brzdu, sundat zadní třmeny, pístky zatlačit, pak "energicky našlapat", aby se vymezila vůle, ještě pár km najezdit bez ruční brzdy (maximálně povolená) a potom to seřídit. Díky za odpovědi.
_________________ Fire 66 kW @ Bravo 198 2007 Diagnostika ELM.327 - MES
|